vinter_banner

Frågor och svar om jullådorna

Här har vi samlat de vanligaste frågorna om våra jullådor. Hittar du inte svaret på din fråga är du varmt välkommen att ringa, mejla eller chatta med oss. 

Ring oss: 0775 33 30 77
Mejla oss: kontakt@gardssallskapet.se
För att chatta med oss, klicka på ikonen i nedre vänstra hörnet på hemsidan.

Hur länge håller julmaten?

Oavsett leveransdag har julmaten i jullådorna hållbarhet över julhelgen. Pssst! Vi rekommenderar alltid att frysa in köttfärs direkt vid leverans, jul eller ej. Tips! Tillaga köttbullarna direkt och frys in till jul. Då är de klara, och behöver bara stekas i en rejäl klick smör när det är dags för julbord.

När levereras jullådorna?

Under perioden 13–21 december. När du anger ditt postnummer kommer du se vilka dagar vi levererar till ditt område!

Kan jag ändra innehållet i min jullåda?

Nej, du kan inte ändra innehållet i din jullåda. Däremot har vi juliga tillval som du kan utöka din låda med. Dessa adderar du till din beställning i kassan.

Var hittar jag innehållsförteckning på produkterna?

Bredvid varje produkt finns en 'informations-knapp' (i:et). Där finns all information om produkten. Alla våra produkter är glutenfria och innehåller inga spår av nötter.

Kan jag ge bort en jullåda i present?

Du kan beställa en julllåda på ditt eget konto eller skapa ett konto i ditt namn, skriva in uppgifter om personen som ska få jullådan i present och betala köpet med kort. OBS! Om du väljer faktura kommer adressen du fyllt i ändras till din folkbokförda adress och vi kommer att leverera lådan dit i stället.

Till dig som är stamkund

Att köpa en jullåda innebär ett engångsköp. Din Stamkundslåda påverkas inte av att du köper en jullåda – vi kommer fortsätta leverera den som vanligt. Om du beställer den tillsammans med din Stamkundslåda får du 100 kr i rabatt. 



Vi kör hem julmaten till din dörr

Sänk axlarna och låt oss ordna med julmaten. Från svenska ekologiska gårdar och mathantverkare i Norrland har vi valt ut den godaste julmat vi kunnat hitta.