Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga får du gärna ringa oss på 0775 33 30 77 eller mejla kontakt@gardssallskapet.se

1. Vad innebär det att vara stamkund?

Som stamkund hos oss på Gårdssällskapet får du regelbundna leveranser av vår Stamkundslåda. Stamkundslådan är uppbyggd för att ge dig som kund valmöjligheter så att du kan anpassa lådan och få en bra fördelning mellan fläsk, nöt, kyckling, korv och chark.

2. Är det någon bindningstid?

Nej, det är ingen bindningstid. Via ditt personliga inlogg > Kontoinformation, kan du enkelt ändra datum för din nästa leverans eller avsluta prenumerationen helt genom att ändra status på lådan från "aktiv" till "pausad".

3. Vilken adress kan jag få leverans till?

Om du har registrerat ditt kort så kan du få leverans till vilken adress du vill så länge vi kan leverera dit. Om du har valt fakturabetalning kan vi bara leverera till din folkbokförda adress, om du försöker lägga till en alternativ adress ändå kommer systemet överlappa med din folkbokförda adress, vi ber dig därför registrera ett kort om det är så att du önskar få leveransen till en annan än din folkbokförda adress.

4. När debiteras mitt kontokort vid köp av Stamkundslådan?

Du kommer debiteras 0:- i samband med beställningen, för att kontrollera att kortet fungerar. Själva betalningen för Stamkundslådan (hela beloppet) dras samma dag som leveransen sker. Byter du till faktura kommer du behöva fylla i ditt personnummer och avsluta med att trycka på "Byt betalmetod" inne på mina sidor. Vi tar inte ut någon fakturaavgift och fakturan skickas ut till din angivna mailadress efter leveransen har skett.

5. Vilken tid brukar ni leverera?

Vi levererar måndag - torsdag 17-22 och fredagar mellan 12-15 och 16-20. Finns det ingen hemma för att ta emot din låda ringer vi dig på angivet telefonnummer och lämnar lådan utanför ytterdörren.

6. Vad händer om jag inte är nöjd?

Du ska alltid få riktigt gott kött och bra mat från oss. Vi sätter stort värde i dina synpunkter eftersom det ger oss en möjlighet att fånga upp eventuella problem och se till att du blir riktigt nöjd. Om du som kund önskar göra en reklamation/ge feedback gällande en produkt eller tjänst vill vi gärna att du kontaktar oss.

7. Jag vill ändra innehåll i min Stamkundslåda, hur gör jag?

Logga in på "Mitt konto" med ditt personliga inlogg (epost + postnummer) för att se ditt aktuella innehåll, göra ändringar till kommande lådor, justera leveransdatum/leveransintervall eller uppdatera betalmetod. Ändringar måste göras senast söndag veckan innan kl 23.59.

8. Kan man byta från Stamkundslådan till t.ex. Färslådan?

Det går inte att byta låda rakt av, det man kan göra är att skjuta upp nästkommande leverans av Stamkundslådan och sedan lägga in en ny beställning på önskad låda till det datum som passar dig.