Allmänna villkor
§1 ALLMÄNT
Genom att bli kund hos Gårdssällskapet godkänner du villkoren som är presenterade nedan.
Villkoren reglerar samtliga frågor som dessa villkor berör. Gårdssällskapet förbehåller sig rätten att uppdatera och revidera dessa villkor. För specifika köp, t ex erbjudanden kan andra villkor gälla, och är i sådana fall i tillägg till nedan villkor.
Gårdssällskapet har vid misstanke om bedrägeri eller om beställaren har en betalningsanmärkning rätt att häva köpet. Beställare måste vara myndig, och vid köp mot faktura gör Gårdssällskapet en kreditkontroll. Priser kan löpande justeras, samt produktinformation eller annat innehåll på hemsidan. Ändringar annonseras på hemsidan. Vi reserverar oss för slutförsäljningar, ändringar i innehållet samt fel i informationen på hemsidan.
Har du några frågor kring våra villkor, kontakta 0775 33 30 77 eller kontakt@gardssallskapet.se
§2 BESTÄLLNING
Beställning sker genom gardssallskapet.se, eller via någon av Gårdssällskapets representanter.
§3 LEVERANS
Hemleveransen sker via Gordon eller Airmee, till den adress som du angett vid beställning, eller till din folkbokföringsadress om du betalar med faktura.
Vi levererar normalt:
-
Mån–fre kl. 16:00–22:00
-
Lör kl. 9:00–18:00
-
Sön kl. 10:00–22:00
Avvikelser kan förekomma, då meddelas detta via sms. Lådan lämnas utanför dörren till uppgiven adress vid leverans. Ansvaret för lådan övergår då till dig som kund och Gårdssällskapet ersätter ej stulen eller väderdrabbad låda.
Gordon levererar alltid Gårdssällskapets lådor i obruten kylkedja och håller korrekt temperatur hela vägen till leverans. Vid lämnad låda utanför dörren övergår kylansvaret på dig som kund.
Gårdssällskapet förbehåller sig rätten att avboka en leverans om kunden angivit felaktiga uppgifter, vid force majeure-liknande händelser (§12) eller annan yttre omständighet. Vid utebliven leverans p.g.a. felaktiga eller bristande uppgifter (t.ex. portkod, adress) har Gårdssällskapet rätt att debitera för leveransen.
För leverans krävs portkod, porttelefon eller att vi kan nå dig via telefon. Får vi inget svar tar vi med lådan tillbaka och debiterar för den.
Vid beställning delar vi dina personuppgifter (bl.a. namn och adress) med Airmee eller Gordon som är personuppgiftsansvariga för behandlingen.
Läs:
-
Airmees integritetspolicy: www.airmee.com/sv/privacy-policy
-
Gordons integritetspolicy: gordondelivery.com/privacy-notice/
§4 REKLAMATION
Kontrollera varorna så att inget har skadats i leveransen och att vakuumförpackningarna är intakta. Utsända köttvaror tas ej i retur utan godkännande från Gårdssällskapet.
Anmärkningar ska göras senast samma dag eller dagen efter leverans. Vid fel på vara ersätts det i första hand med nya varor, alternativt tillgodo vid nästa leverans. Senare inkomna klagomål godkänns ej, om inte undantag ges. Felet ska rimligen ha uppstått under vår hantering.
§5 UTEBLIVEN LEVERANS
Vid utebliven eller avsevärt felaktig leverans orsakad av Gårdssällskapet har kunden rätt att häva köpet och få tillbaka pengarna, om senare leverans inte kan godtas. (Gäller ej enligt §3.)
§6 INNEHÅLL
Gårdssällskapets produkter kommer alltid från ekologiska bönder, småskaliga producenter eller av viltkött. För mer information om producenter, kontakta kontakt@gardssallskapet.se
Vi försöker alltid packa och stycka så nära angiven vikt som möjligt, men då det är ett hantverk kan vikten variera:
-
Totalvikt på lådan: ±5%
-
Varje styckdetalj: ±15%
Vi reserverar oss mot förändringar i lådan vid t.ex. slutförsäljning men strävar efter att stämma av med kunden vid större ändringar.
§7 PRISER
Alla priser anges i SEK inkl. moms.
§8 BETALNING
Betalning sker via:
-
Billogram (faktura)
-
Stripe (kortbetalning)
Vid faktura krävs personnummer. Fakturan skickas till din e-post samma dag som leveransen och leveransen sker till din folkbokföringsadress.
Vid kortbetalning erbjuder Gårdssällskapet.se säkra betalningar med Visa, MasterCard och American Express i samarbete med Stripe (PCI DSS-certifierade). Endast trunkerad kortinformation sparas (sista 4 siffrorna + giltighetstid).
Pengarna dras i samband med godkänd transaktion. För Stamkundslådor dras beloppet samma dag som leverans.
§9 ÅNGERRÄTT
Eftersom vi säljer färska livsmedel gäller ingen ångerrätt enligt Distansavtalslagen (2005:59).
Vi erbjuder dock flexibilitet:
-
Enstaka köttlådor (ej prenumeration): Avbokning fram till 7 dagar före leverans (maila kontakt@gardssallskapet.se).
-
Stamkundslådor & specialanpassade lådor: Pausa eller ändra leveransdag fram till brytdagen:
-
Leverans måndag/tisdag: Brytdag torsdag veckan innan
-
Leverans onsdag–söndag: Brytdag söndag veckan innan
-
Har brytdagen passerat? Kontakta oss, så försöker vi hjälpa dig.
§10 ÅTERVINNING
Av livsmedelshygieniska skäl kan vi inte återta utsända lådor. Vi rekommenderar återvinning via wellpappåtervinning.
§11 KUNDSERVICE
För frågor eller hjälp:
Telefon: 0775 33 30 77
E-post: kontakt@gardssallskapet.se
§12 FORCE MAJEURE
Vi reserverar oss för hinder i leveranser p.g.a. omständigheter utanför vår kontroll som inte kan förutses, såsom krig, arbetsplatskonflikter, strejk, eldsvåda, oväder, katastrofer eller liknande.